Terapia Ręki I
Terapia Ręki PTR jest szkoleniem skierowanym przede wszystkim do nauczycieli, logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz osób pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Program szkolenia Terapii Ręki PTR© A. Giczewska W. Bartkiewicz obejmuje 21 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów.
Ukończenie szkolenia daje uprawnienia Terapeuty ręki PTR© w pracy pedagogicznej z dzieckiem w ramach programu PTR© A. Giczewska W. Bartkiewicz W trakcie zajęć każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe , a po zakończeniu szkolenia stosowne zaświadczenie o jego odbyciu. Zaświadczenie potwierdza, że uczestnik nabył wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii ręki według programu PTR©.
Wykłady, warsztaty – czas trwania 21 godzin dydaktycznych – 45 min (2 dni)
Szkolenie prowadzą autorki Programu Terapii Ręki – Wioletta Bartkiewicz i Aneta Giczewska.
Aneta Giczewska – fizjoterapeuta, terapeuta NDT-Bobath, pedagog specjalny
Wioletta Bartkiewicz – psycholog, terapeuta integracji sensorycznej
Miejsce i termin:
09-10.12.2023
– sobota9.00-16.00, niedziela 9.00-17.00
– szkolenie online
Cena: 700,00 zł
„Terapia ręki – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR©”
Szkolenie I stopnia nadające pełne kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki oraz tytuł Terapeuty Ręki PTR (PROGRAM TERAPII RĘKI).
Specjalistyczne szkolenie dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów oraz logopedów, podczas którego nabędziesz kompetencje w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka i zaburzeń motoryki małej, planowania i prowadzenia zajęć terapii ręki oraz wykonywania masażu stymulacyjno-sensorycznego rąk.
Podczas szkolenia uzyskasz praktyczne wskazówki, gotowe ćwiczenia, scenariusze zajęć i metody pracy, które wykorzystasz w przedszkolu, szkole, gabinecie terapeutycznym podczas zajęć z dzieckiem z problemem rozwoju umiejętności grafomotorycznych. Dowiesz się, jak krok po kroku powinna być przeprowadzona diagnoza dziecka i jak stworzyć plan pracy w zakresie terapii ręki.
ZAKRES TEMATYCZNY:
- Podstawowe założenia Programu terapii ręki PTR.
- Funkcja jako podstawowy cel usprawniania małej motoryki.
- Zasady konstruowania celów terapii ręki.
• Główne cele terapeutyczne.
• Precyzowanie kierunku pracy i określanie celów szczegółowych.
• Omówienie zasad w ustalaniu celów pracy z pacjentem/uczniem. - Schemat jednostki terapeutycznej i przebiegu procesu terapeutycznego (etapy terapii).
• Zasady i czas trwania terapii.
• Formy terapii. - Wpływ pozycji dziecka na sprawność ręki.
• Zapewnianie właściwej postawy podczas pisania.
• Analiza środowiska pracy dziecka: krzesło, stół, ułożenie zeszytu. - Zarys anatomii i fizjologii ręki.
- Rozwój psychomotoryczny dziecka.
• Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki– Kontrola posturalna, a funkcje ręki.
• Stabilizacja posturalna, a rozwój ręki.
• Rozwój chwytu, manipulacji, koordynacji oko-ręka. - Diagnoza zaburzeń małej motoryki – Ocena sprawności motorycznej dziecka.
• Prezentacja autorskiego narzędzia diagnostycznego: Arkusz obserwacji zaburzeń małej motoryki©. - Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny.
• Analiza oddziaływania zaburzeń integracji sensorycznej na praksję ręki
• Somatognozja i orientacja przestrzenna. - Rozwój funkcji precyzyjnych i grafomotorycznych
• czynniki warunkujące rozwój umiejętności grafomotorycznych. - Omówienie poszczególnych etapów rozwoju chwytu narzędzia pisarskiego – interwencje terapeutyczne.
- Techniki i ćwiczenia wspomagające naukę pisania. Przykłady zindywidualizowanych zabaw i ćwiczeń w zależności od potrzeb motorycznych.
- Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki.
- Omówienie zasad konstruowania programu terapii.
- Omówienie zasad współpracy z opiekunami dziecka
- Masaż sensoryczny rąk© – warsztat praktyczny.
• Instruktaż masażu
• Rola masażu w procesie terapeutycznym.
Ważne!
W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymają:
- Materiały szkoleniowe w formie papierowej lub plik PDF
- Autorski Arkusz obserwacji motoryki dziecka (PDF)
- Kwestionariusz wywiadu dla rodziców (PDF)
- Instruktarz masażu sensorycznego rąk (PDF)
- Segregator terapeuty
- Dostęp do platformy szkoleniowej (na okres 12 miesięcy) – przykładowe filmy z zabawami, materiały pdf, scenariusze zajęć.
Zapraszamy Cię do udziału w naszym szkoleniu, jeśli:
– planujesz poszerzyć swój warsztat pracy i zdobyć nowe umiejętności w zakresie prowadzenia skutecznej terapii ręki, dostosowywania odpowiednich ćwiczeń i zabaw do problemu dziecka, wykonywania masażu sensorycznego rąk,
– chcesz nauczyć się skutecznie przeprowadzać diagnozę zaburzeń małej motoryki, udoskonalić wiedzę na temat tego, na co zwrócić uwagę, by zauważyć niepokojące symptomy u dziecka,
– interesuje Cię intensywne szkolenie nastawione na praktykę, przygotowane i prowadzone przez najlepszych specjalistów w dziedzinie terapii ręki,
– chcesz poznać, nowatorskie metody pracy i gotowe ćwiczenia z zakresu terapii ręki, które wykorzystasz podczas terapii z dzieckiem z problemem rozwoju umiejętności grafomotorycznych,
– chcesz poznać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania i wątpliwości dotyczące usprawniania małej motoryki.
Unikalne korzyści wynikające z udziału w naszym szkoleniu
- Szkolenie na żywo – aż 20 godzin szkolenia, podczas których poznasz odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące terapii ręki i skutecznej diagnozy zaburzeń małej motoryki.
- Przykładowe wzory dokumentacji z zakresu terapii ręki.
- Uczysz się od najlepszych specjalistów z zakresu terapii ręki i pracy terapeutycznej z dziećmi. Szkolenie poprowadzą wyjątkowe ekspertki w zakresie terapii ręki, fizjoterapii i terapii Integracji Sensorycznej z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.
- Imienny certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności.
- Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia. Możesz zadać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia.