Terapia Ręki I


Terapia Ręki PTR jest szkoleniem skierowanym przede wszystkim do nauczycieli, logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz osób pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Program szkolenia Terapii Ręki PTR© A. Giczewska W. Bartkiewicz obejmuje 21 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów.

Ukończenie szkolenia daje uprawnienia Terapeuty ręki PTR© w pracy pedagogicznej z dzieckiem w ramach programu PTR© A. Giczewska W. Bartkiewicz W trakcie zajęć każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe , a po zakończeniu szkolenia stosowne zaświadczenie o jego odbyciu. Zaświadczenie potwierdza, że uczestnik nabył wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii ręki według programu PTR©.

Wykłady, warsztaty – czas trwania 21 godzin dydaktycznych – 45 min (2 dni)

Szkolenie prowadzą autorki Programu Terapii Ręki – Wioletta Bartkiewicz i Aneta Giczewska.

Aneta Giczewska – fizjoterapeuta, terapeuta NDT-Bobath, pedagog specjalny

Wioletta Bartkiewicz – psycholog, terapeuta integracji sensorycznej

Miejsce i termin:

09-10.12.2023 
– sobota9.00-16.00, niedziela 9.00-17.00 
– szkolenie online

Cena: 700,00 zł



Terapia ręki – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR©”

Szkolenie I stopnia nadające pełne kompetencje do prowadzenia diagnozy i terapii ręki oraz tytuł Terapeuty Ręki PTR (PROGRAM TERAPII RĘKI).

Specjalistyczne szkolenie dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów oraz logopedów, podczas którego nabędziesz kompetencje w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka i zaburzeń motoryki małej, planowania i prowadzenia zajęć terapii ręki oraz wykonywania masażu stymulacyjno-sensorycznego rąk.

Podczas szkolenia uzyskasz praktyczne wskazówki, gotowe ćwiczenia, scenariusze zajęć i metody pracy, które wykorzystasz w przedszkolu, szkole, gabinecie terapeutycznym podczas zajęć z dzieckiem z problemem rozwoju umiejętności grafomotorycznych. Dowiesz się, jak krok po kroku powinna być przeprowadzona diagnoza dziecka i jak stworzyć plan pracy w zakresie terapii ręki.

ZAKRES TEMATYCZNY:

  1. Podstawowe założenia Programu terapii ręki PTR.
  2. Funkcja jako podstawowy cel usprawniania małej motoryki.
  3. Zasady konstruowania celów terapii ręki.
    • Główne cele terapeutyczne.
    • Precyzowanie kierunku pracy i określanie celów szczegółowych.
    • Omówienie zasad w ustalaniu celów pracy z pacjentem/uczniem.
  4. Schemat jednostki terapeutycznej i przebiegu procesu terapeutycznego (etapy terapii).
    • Zasady i czas trwania terapii.
    • Formy terapii.
  5. Wpływ pozycji dziecka na sprawność ręki.
    • Zapewnianie właściwej postawy podczas pisania.
    • Analiza środowiska pracy dziecka: krzesło, stół, ułożenie zeszytu.
  6. Zarys anatomii i fizjologii ręki.
  7. Rozwój psychomotoryczny dziecka.
    • Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki– Kontrola posturalna, a funkcje ręki.
    • Stabilizacja posturalna, a rozwój ręki.
    • Rozwój chwytu, manipulacji, koordynacji oko-ręka.
  8. Diagnoza zaburzeń małej motoryki – Ocena sprawności motorycznej dziecka.
    • Prezentacja autorskiego narzędzia diagnostycznego: Arkusz obserwacji zaburzeń małej motoryki©.
  9. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny.
    • Analiza oddziaływania zaburzeń integracji sensorycznej na praksję ręki
    • Somatognozja i orientacja przestrzenna.
  10. Rozwój funkcji precyzyjnych i grafomotorycznych
    • czynniki warunkujące rozwój umiejętności grafomotorycznych.
  11. Omówienie poszczególnych etapów rozwoju chwytu narzędzia pisarskiego – interwencje terapeutyczne.
  12. Techniki i ćwiczenia wspomagające naukę pisania. Przykłady zindywidualizowanych zabaw i ćwiczeń w zależności od potrzeb motorycznych.
  13. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki.
  14. Omówienie zasad konstruowania programu terapii.
  15. Omówienie zasad współpracy z opiekunami dziecka
  16. Masaż sensoryczny rąk© – warsztat praktyczny.
    • Instruktaż masażu
    • Rola masażu w procesie terapeutycznym.

Ważne!

W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymają:

  • Materiały szkoleniowe w formie papierowej lub plik PDF
  • Autorski Arkusz obserwacji motoryki dziecka (PDF)
  • Kwestionariusz wywiadu dla rodziców (PDF)
  • Instruktarz masażu sensorycznego rąk (PDF)
  • Segregator terapeuty
  • Dostęp do platformy szkoleniowej (na okres 12 miesięcy) – przykładowe filmy z zabawami, materiały pdf, scenariusze zajęć.

Zapraszamy Cię do udziału w naszym szkoleniu, jeśli:

– planujesz poszerzyć swój warsztat pracy i zdobyć nowe umiejętności w zakresie prowadzenia skutecznej terapii ręki, dostosowywania odpowiednich ćwiczeń i zabaw do problemu dziecka, wykonywania masażu sensorycznego rąk,

– chcesz nauczyć się skutecznie przeprowadzać diagnozę zaburzeń małej motoryki, udoskonalić wiedzę na temat tego, na co zwrócić uwagę, by zauważyć niepokojące symptomy u dziecka,

– interesuje Cię intensywne szkolenie nastawione na praktykę, przygotowane i prowadzone przez najlepszych specjalistów w dziedzinie terapii ręki,

– chcesz poznać, nowatorskie metody pracy i gotowe ćwiczenia z zakresu terapii ręki, które wykorzystasz podczas terapii z dzieckiem z problemem rozwoju umiejętności grafomotorycznych,

– chcesz poznać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania i wątpliwości dotyczące usprawniania małej motoryki.

Unikalne korzyści wynikające z udziału w naszym szkoleniu

  • Szkolenie na żywo – aż 20 godzin szkolenia, podczas których poznasz odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące terapii ręki i skutecznej diagnozy zaburzeń małej motoryki.
  • Przykładowe wzory dokumentacji z zakresu terapii ręki.
  • Uczysz się od najlepszych specjalistów z zakresu terapii ręki i pracy terapeutycznej z dziećmi. Szkolenie poprowadzą wyjątkowe ekspertki w zakresie terapii ręki, fizjoterapii i terapii Integracji Sensorycznej z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.
  • Imienny certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności.
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia. Możesz zadać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia.
Przewiń na górę