TERAPIA RĘKI I MODUŁ | Środa Śląska k. Wrocławia

Terapia Ręki PTR jest szkoleniem skierowanym przede wszystkim do nauczycieli, logopedów, fizjoterapeutów, pedagogów specjalnych, terapeutów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz osób pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Program szkolenia Terapii Ręki PTR© A. Giczewska W. Bartkiewicz obejmuje 16 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów.

Ukończenie szkolenia daje uprawnienia Terapeuty ręki PTR© w pracy pedagogicznej z dzieckiem w ramach programu PTR© A. Giczewska W. Bartkiewicz W trakcie zajęć każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe , a po zakończeniu szkolenia stosowne zaświadczenie o jego odbyciu. Zaświadczenie potwierdza, że uczestnik nabył wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii ręki według programu PTR©.

Wykłady, warsztaty – czas trwania 16 godzin dydaktycznych – 45 min (2 dni)

Szkolenie prowadzą autorki Programu Terapii Ręki – Wioletta Bartkiewicz i Aneta Giczewska.

Aneta Giczewska – fizjoterapeuta, terapeuta NDT-Bobath, pedagog specjalny

Wioletta Bartkiewicz – psycholog, terapeuta integracji sensorycznej

Miejsce i termin:
Środa Śląska – 17-18.05.2019 

Cena szkolenia: 500,00 zł 

Program:

  1. Podstawowe założenia Programu terapii ręki PTR
  2. Funkcja jako podstawowy cel usprawniania małej motoryki
  3. Zasady konstruowania celów terapii ręki
  4. Wpływ pozycji dziecka na sprawność ręki
  5. Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki
  6. Zarys anatomii i fizjologii ręki – Kontrola posturalna a funkcje ręki
  7. Diagnoza zaburzeń małej motoryki
  8. Prezentacja autorskiego narzędzia diagnostycznego: Arkusz obserwacji zaburzeń małej motoryki©
  9. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
  10. Czynniki warunkujące rozwój umiejętności grafomotorycznych
  11. Rozwój chwytu pisarskiego – interwencje terapeutyczne
  12. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
  13. Omówienie zasad konstruowania programu terapii
  14. Masaż sensoryczny rąk© – warsztat praktyczny 
Aneta Giczewska

Aneta Giczewska

Magister fizjoterapii, terapeuta NDT-Bobath, pedagog specjalny. Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej na Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu “Oligofrenopedagogiki” i “Wychowania przedszkolnego z terapią zaburzeń rozwojowych”.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Szkolenie “NDT-Bobath Basic”– 2007 rok
  • Szkolenie “NDT-Bobath Baby” – 2012 rok – prowadzenie: Zofia Szwiling PT Senior Bobath Instruktor, członek EBTA, NDTA; Aleksandra Łada SLT, Senior Bobath Instruktor, EBTA
  • Kurs rozwijający NDT-Bobath – 2012 rok – prowadzenie: NDT Bobath ABBV z Belgii Josse De Cat (PT, Senior Bobath Instruktor / President of EBTA) razem z Zofią Szwiling (PT, Senior Bobath Instruktor).
  • Szkolenie “Przygotowanie obręczy barkowej do funkcji” – 2011 rok prowadzenie: Fotini Zografou OT Bobath Instruktor/członek EBTA/ Grecja
  • “Ocena globalnych wzorców ruchowych” wg Prechtla /GM Trust Course on Prechtl’s Assessment of General Movements – 2010 (prowadzony przez Christa Einspieler
  • kurs doradców noszenia w chustach i nosidłach miękkich ClauWi
  • “Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg M. Procus i M. Block”
  • “Neurologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej i podstawowa ich ocena”,
  • “Integracja odruchów niemowlęcych wg Sally Goddard – praca z dziećmi ze specyficznymi problemami w nauce”
  • “Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne”,
  • “Manualne badanie i leczenia narządu ruchu”
  • “Rytmiczny Ruch – terapia proprioceptywna wg K. Linde i H. Bloomberg”


Doświadczenie zawodowe:

Założycielka Acentrum – Ośrodka rehabilitacyjno-edukacyjnego dla dzieci, gdzie przez wiele lat prowadziła zajęcia rehabilitacji i terapii ręki. Przez 5 lat pracowała jako fizjoterapeuta w ośrodku rehabilitacyjnym dla dzieci z MPD przy wrocławskim Stowarzyszeniu “Ostoja”. Obecnie prowadzi zajęcia rehabilitacji ruchowej w przedszkolu integracyjnym w Warszawie oraz konsultacje i rehabilitację niemowląt i małych dzieci. jest współautorką programu “Terapii ręki PTR”- Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki.

Od 2007 roku prowadzi szkolenia z zakresu: “Terapii ręki”, “Wczesnej interwencji” oraz “Stymulacji systemu taktylnego”

Jest autorką wielu publikacji na temat rozwoju i jego zaburzeń u dzieci m.in książki: “Terapia ręki”‘ “Fenomen dotyku”, “Fenomen dotyku matki”. Była członkiem zespołu redakcyjnego dwumiesięcznika Przyjaciel – czasopisma poświęconego problemom rodziców dzieci niepełnosprawnych. Od wielu lat organizuje i prowadzi turnusy rehabilitacyjno-terapeutyczne dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi.

 

Wioletta Bartkiewicz

Wioletta Bartkiewicz

Magister psychologii, pedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej II stopnia, dogoteraputa.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • “Neurologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej i podstawowa ich ocena”,
  • “Dziecięca neurologopeida kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej”,
  • ““Dotyk w rozwoju i życiu dziecka”,
  • “Wczesna interwencja i wspomaganie rozowju dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej”,
  • “Introduction to HANDLE on Autism – kurs pierwszego stopnia”,
  • “The basics of HANDLE for the autism spectrum – kurs drugiego stopnia”,
  • “Diagnoza i terapia zaburzeń procesów integracji sensorycznej”
  • “Prawa i potrzeby dziecka w konflikcie okołorozwodowym”
  • “Wspomaganie dzieci w rozwoju do skupiania uwagi i zapamiętywania”
  • “Nowe kierunki i możliwości w pracy z osobami z autyzmem”
  • “Ruch rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne”
  • “Wykorzystanie MRR w pracy z dziećmi z autyzmem”
  • “Kurs dogoterapii”
  • “Konstruowanie indywidualnych programów terapeutyczno – rozwojowych”
  • “Coś z tym Jasiem jest nie tak. Specyfika zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży”
  • “Metoda Dobrego Startu”
  • “Zabawy fundaMentalne we wspieraniu rozwoju małego dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi”
  • “Trening zastępowania agresji TZA “
  • “Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
  • “Wczesna profilaktyka. Program cukierki”,
  • “Nowe kierunki i możliwości w pracy z osobami autystycznymi”,
  • “Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez zabawy pacynkami”.

Doświadczenie zawodowe:

Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła głównie dzięki współpracy z instytucjami pozarządowymi takimi jak: świetlice socjoterapeutyczne oraz fundacje. Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Przyjaciel.
W ramach tej współpracy tworzyła i prowadziła zajęcia dogoterapii, a także kursy dla osób zainteresowanych tą tematyką. Jest także współautorem książki poświęconej animaloterapii pt. “Czy zwierzęta potrafią leczyć?”.
Doświadczenie zawodowe zdobyła również jako psycholog i terapeuta integracji sensorycznej w Przedszkolu Specjalnym nr 245 w Warszawie. Była w zespole redakcyjnym dwumiesięcznika Przyjaciel – czasopisma poświęconego problemom rodziców dzieci niepełnosprawnych.

Od 2005 roku zajmuje się szeroko rozumianym tematem terapii ręki. Współtworzyła działający kilka lat ośrodek Acentrum, gdzie powstał Program Terapii Ręki. Jako instruktor terapii ręki od 2007 roku prowadzi szkolenia.

Jest autorem i współautorem wielu publikacji , w tym książki “Terapia ręki”.

Prowadzi własną praktykę i konsultację pod nazwą Edukącik w Komorowie k. Warszawy.