Aneta Giczewska

Aneta Giczewska

Magister fizjoterapii, terapeuta NDT-Bobath, pedagog specjalny. Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej na Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu “Oligofrenopedagogiki” i “Wychowania przedszkolnego z terapią zaburzeń rozwojowych”.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Szkolenie “NDT-Bobath Basic”– 2007 rok
  • Szkolenie “NDT-Bobath Baby” – 2012 rok – prowadzenie: Zofia Szwiling PT Senior Bobath Instruktor, członek EBTA, NDTA; Aleksandra Łada SLT, Senior Bobath Instruktor, EBTA
  • Kurs rozwijający NDT-Bobath – 2012 rok – prowadzenie: NDT Bobath ABBV z Belgii Josse De Cat (PT, Senior Bobath Instruktor / President of EBTA) razem z Zofią Szwiling (PT, Senior Bobath Instruktor).
  • Szkolenie “Przygotowanie obręczy barkowej do funkcji” – 2011 rok prowadzenie: Fotini Zografou OT Bobath Instruktor/członek EBTA/ Grecja
  • “Ocena globalnych wzorców ruchowych” wg Prechtla /GM Trust Course on Prechtl’s Assessment of General Movements – 2010 (prowadzony przez Christa Einspieler
  • kurs doradców noszenia w chustach i nosidłach miękkich ClauWi
  • “Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg M. Procus i M. Block”
  • “Neurologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej i podstawowa ich ocena”,
  • “Integracja odruchów niemowlęcych wg Sally Goddard – praca z dziećmi ze specyficznymi problemami w nauce”
  • “Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne”,
  • “Manualne badanie i leczenia narządu ruchu”
  • “Rytmiczny Ruch – terapia proprioceptywna wg K. Linde i H. Bloomberg”

Doświadczenie zawodowe:
Przez 5 lat pracowała jako fizjoterapeuta w ośrodku rehabilitacyjnym dla dzieci z MPD przy wrocławskim Stowarzyszeniu “Ostoja”. Obecnie prowadzi zajęcia rehabilitacji ruchowej w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Jest autorką wielu publikacji na temat rozwoju i jego zaburzeń u dzieci. Jest członkiem zespołu redakcyjnego dwumiesięcznika Przyjaciel – czasopisma poświęconego problemom rodziców dzieci niepełnosprawnych. Od kilku lat, wspólnie z Fundacją Przyjaciel, organizuje i prowadzi turnusy rehabilitacyjno-terapeutyczne dla dzieci z różnymi wyzwaniami rozwojowymi.

Wioletta Bartkiewicz

Wioletta Bartkiewicz

Magister psychologii, terapeuta Integracji Sensorycznej II stopnia, od lat zajmuje się dogoterapią.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • “Neurologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej i podstawowa ich ocena”,
  • “Dziecięca neurologopeida kliniczna w świetle wspólczesnej wiedzy neurofizjologicznej”,
  • ““Dotyk w rozwoju i życiu dziecka”,
  • “Wczesna interwencja i wspomaganie rozowju dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej”,
  • “Introduction to HANDLE on Autism – kurs pierwszego stopnia”,
  • “The basics of HANDLE for the autism spectrum – kurs drugiego stopnia”,
  • “Diagnoza i terapia zaburzeń procesów integracji sensorycznej”
  • “Prawa i potrzeby dziecka w konflikcie okołorozwodowym”
  • “Wspomaganie dzieci w rozwoju do skupiania uwagi i zapamiętywania”
  • “Nowe kierunki i możliwości w pracy z osobami z autyzmem”
  • “Ruch rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne”
  • “Kurs dogoterapii”
  • “Konstruowanie indywidualnych programów terapeutyczno – rozwojowych”
  • “Coś z tym Jasiem jest nie tak. Specyfika zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży”
  • “Metoda Dobrego Startu”
  • “Zabawy fundaMentalne we wspieraniu rozwoju małego dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi”
  • “Trening zastępowania agresji TZA “
  • “Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
  • “Wczesna profilaktyka. Program cukierki”,
  • “Nowe kierunki i możliwości w pracy z osobami autystycznymi”,
  • “Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez zabawy pacynkami”.

Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła głownie dzięki współpracy z instytucjami pozarządowymi takimi jak: świetlice socjoterapeutyczne oraz fundacje. Przez kilka ostatnich lat współpracowała z Fundacją Przyjaciel.
W ramach współpracy tworzyła i prowadziła zajęcia dogoterapii, a także kursy dla osób zainteresowanych tą tematyką. Jest także współautorem książki poświęconej animaloterapii pt. “Czy zwierzęta potrafią leczyć?”.
Doświadczenie zawodowe zdobyła również jako psycholog w Przedszkolu Specjalnym nr 245 w Warszawie. Jest w zespole redakcyjnym dwumiesięcznika Przyjaciel – czasopisma poświęconego problemom rodziców dzieci niepełnosprawnych.